Burçin Büke ile Klasikten Caza Yolculuk

Dün gece (11 Mart 2011) İstiklal Caddesi yine kıpır kıpırdı. İki gündür yaşamı etkileyen karın ardından havanın düzelmesiyle herkes kendini sokaklara atmıştı sanki. Her şey daha renkli, daha canlı görünüyordu, insanlar daha bir mutluydu… ya da ben öyle hissetmiştim. Galiba içimdekini, caddede gördüklerime yansıtıyordum; yaşadığım “konser sevinci”ydi.

Değerli piyanistimiz Burçin Büke’nin konserini izlemek üzere İstiklal Caddesi’ndeki Borusan Müzik Evi’nden içeri girdim, üst kata çıktım; konser salonunun modern ve yalın dekorasyonu keyifli ve samimi bir gecenin habercisi gibiydi. Piyanonun etrafında dizili sandalyelerden “en güzelini” seçtim; en güzeli, Büke’nin piyano çalarken parmaklarını daha iyi görebileceğim noktada olanıydı elbette.

Ve saat 21:40 civarında ışıklar karardı, alkışlar arasında sanatçımız Burçin Büke piyanosunun başına geçti. “Klasikten Caza” konsepti ile hazıralanan programdaki ilk eser Chopin Nocturne Op. Posth oldu. Burçin Büke, 14 Şubat Sevgililer Günü Kadıköy Süreyya resitalinin bis parçasını bu programın açılış eseri olarak seçmişti; dinleyicisini daha ilk andan itibaren yürekten yakalıyıvermişti. Programın bu ilk eseri, Büke’nin 2010 yılı albümü “Chopin”de 8. sırada yeralıyor.

Chopin’in hemen ardından kendi bestesi kadife dokunuşlarıyla “Rüyam”, daha sonra da Albeniz’in “Asurias”ını çaldı. Bu eserde piyanistimiz parmaklarını görmeliydiniz; ne kadar hızlı, ne kadar çevikti ve gerektiğinde yumuşacık. Burçin Büke, konser boyunca icra ettiği eserlerin adını düzenli olarak seyircilerine anons etti, şakalar da yaptı. Örneğin, Albeniz’den sonra parmaklarını yine piyanonun tuşları üzerinde notaları göstermek için, önce kasıtlı olarak yavaş; sonra da bir virtüöze yakışır bir şekilde gezindirerek “Çalması zor görünüyor ama aslında öyle değil” dedi. Biz seyirciler gülerek alkışlarla cevap verdik sanatçımıza.

Gecenin üçüncü eseri bir Gershwin klasiğiydi: “Rhapsody in Blue”. Burçin Büke’nin hayranaık uyandıran icrası salondaki herkes tarafından cömert bir biçimde alkışlandı. “Rhapsody in Blue”, Burçin Büke’nin klasikten caza geçmesine zemin hazırlayan bir eser oldu. Gecenin klasikten caza kaydığı bu anlarda hiç beklemediğimiz bir şey oldu: Burçin Büke, sahneye Volkan Hürsever (kontrabas) ve Ateş Tezer’i (davul) davet etti. Hepimiz çok şaşırdık, ama bir o kadar da sevindik. Programın geri kalanı bu üç muhteşem müzisyen ile devam edecekti. Bundan daha güzeli olabilir miydi?

Öncelikle Burçin Büke’nin üç bestesi geceyi süsledi: “Secret Garden” isimli albümünde yer alan “Have a nice party”; Volkan Hürsever’in “Hediye” albümünde bulabileceğiniz “Foça Tangosu” ve 4 yıl önce kaybettiği babası için bestelediği, yine “Hediye” albümünde yeralan “Gözyaşı”. Bu üç eser, piyanistimizin besteci yanının ne denli güçlü olduğunun kanıtları oldu. Her bir eser, duygu seliydi ve icraları seyirciden büyük alkış aldı. Gittikçe ısınan geceye Young’ın “Stella by starlight”ı ile devam edildiğinde piyano, kontrbas, davul soloları nefes kesen cinstendi. Ve ne yazık ki, Kosma’nın “Autumn Leaves” ile program bitti. Ancak, alkışlar üzerine Büke, Hürsever ve Tezer tekrar sahneye döndüler ve gecenin bis parçası olarak Warren’ın “There will never be another you” isimli eserini çaldılar.

***

Merdivenlerden inen ayaklarım sanki yukarıya konser salonuna tekrar çıkmak istiyor, ellerim de saatleri geri almaya hevesleniyordu. Ama konser bitmişti; bir sonraki Burçin Büke konseri nerede ve ne zaman olacaktı?

Konser fotoğrafları: Ali Nihat Eken

Bu yazı Klasik Müzik içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s