Gülsin Onay ile Büyük Romantikler

Gülsin Onay’ın dün gece  (29 Mart 2011) ENKA İbrahim Betil Oditoryumu’nda verdiği resital, gerçek bir sanatçının, icra ettiği eserlerdeki farklı ruh hallerini, birbiriyle çelişen duygu silsilelerini, farklı kişiliklere bürünürmüşçesine seyircisine nasıl birebir hissettirebildiğinin en güzel örneklerindendi.

Haydn, Schubert, Saygun, Liszt’in eserlerinden oluşan “Büyük Romantikler” başlıklı programının her anında Gülsin Onay, bir piyanistin bambaşka yüzleriyle karşımıza çıkıyordu; bazen yumuşacık, bazen oyunbaz, bazen sevecen, bazen karanlık, bazen acımasız ama hep kucaklayan, hep içine çeken… Eserleri bir eldiven takar gibi ruhuna geçiriyordu sanki. Haydn da kelebeklerin kanatlarına takılırken Schubert’de giderek artan duygusal bir derinliğin içine çekiliveriyorduk. Saygun’da yüreğimizdeki çırpıntılar artıyor; daha hızlı nefes almaya başlıyor, Liszt’in cehennem ateşine düşmeden hemen önce horon ile son dansımızı yapıyorduk. Dante Sonat’da karanlık, dehlizler, çukurlar, simsiyah günahlar vardı. Yaklaşık 20 dakika boyunca bu karanlığın içinden çıkmanın yollarını; Cennet’i aradık, mücadelenin parçası olduk. Çarpılmıştık, sersemlemiştik. Nasıl bir ruh haliydi bu? Dante Sonatı’nda Liszt ve Gülsin Onay, bizi, kendi kendimizle mi yüzleştiriyorlardı acaba? Eser bittiğinde piyanistimiz, bizi zirvede bırakıvermişti; bu zirvede onun sanatından ve müziğinden aldığımız güçle yeniden doğuvermiştik sanki. Alkışlar arasında biz seyircilerin kalp çarpıntıları da vardı. Ama bundan da önemlisi, bence, Gülsin Onay’ı dün gece alkışlayanlar arasında Liszt, Saygun, Schubert ve Haydn da vardı.

Not: Programın finalinden sonra Gülsin Onay, dinmeyen alkışlar sonucu pek çok kez sahneye gelerek seyircisini selamladı ve iki bis parçası sundu. Önce Chopin Nocturne, sonra da Chopin op.12 çeşitlemelerin son 3 çeşitlemesi.

Gülsin Onay’ın “Büyük Romantikler” Programı: Joseph Haydn: Andante ve Varyasyonlar, fa minör, Hob.XVII No.6 / Franz Schubert: Sonat, do minör, Op. posth. D958  – Allegro, Adagio, Menuetto: Allegro, Allegro / ARA /  Ahmed Adnan Saygun: Sonatin Op.15 (1937) – Allegro, Adagio con moto, Horon (Prestissimo)  / Franz Liszt: Dante Sonatı S.161 No.7

Konser fotoğrafları: Ali Nihat Eken
Konser sonunda alkışlar (amatör çekim):

 

Bu yazı Gülsin Onay, Klasik Müzik içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s